Site icon mbike.gr

Shimano GRX: νέα σειρά για χρήση gravel!

shimano grx

Η ολοκαίνουργια σειρά Shimano GRX!

Η ιαπωνική εταιρεία παρουσίασε, για πρώτη φορά, μία σειρά αποκλειστικά για χρήση gravel, την πληρέστατη και καινοτόμο Shimano GRX.

Η παρουσίαση της νέας σειράς Shimano GRX έρχεται να επιβεβαιώσει τη συνεχή ανάπτυξη της κατηγορίας gravel, η οποία αποκτά ολοένα και περισσότερο ενδιαφέρον και έχει αρχίσει να γίνεται ιδιαίτερα δημοφιλής και εκτός των συνόρων της Αμερικής.
Μετά από αρκετή αναμονή, οι φίλοι της κατηγορίας gravel έχουν τη δυνατότητα να επιλέξουν τη νέα πρόταση της ιαπωνικής εταιρείας Shimano GRX, η οποία καλύπτει μεγάλο εύρος με διαθέσιμες επιλογές 10 ή 11 ταχυτήτων, μηχανική ή Di2 λειτουργία και έξυπνες εργονομικές αναβαθμίσεις που προσδίδουν ευχρηστία και λειτουργικότητα.

Σε αντίθεση με τις παραδοσιακές σειρές road και mtb, η σειρά gravel δεν είναι διαθέσιμη σε top end επιλογή – επιπέδου Dura-Ace ή XTR – αλλά είναι προσανατολισμένη σε οικονομικότερο επίπεδο, παρουσιάζοντας συμβατότητα με περιφερειακά road Ultegra, 105, Tiagra και mtb XT, SLX, Deore.

Διαθέσιμη σε τρεις εκδόσεις

Η νέα σειρά Shimano GRX είναι διαθέσιμη σε τρεις εκδόσεις: RX 800, RX 600 και RX 400 – αποκλειστικά για χρήση υδραυλικών δισκοφρένων. Οι δύο πρώτες εκδόσεις είναι συμβατές με 11 ταχύτητες και διατίθενται σε συνδυασμούς 1×11 και 2×11. Η οικονομικότερη έκδοση RX 400 είναι συμβατή με 10 ταχύτητες, σε συνδυασμό 2×10.

Για την απλότητα, η Shimano προτείνει για την ολοκλήρωση των σειρών, τη χρήση κασέτας και αλυσίδας από τις υπάρχουσες σειρές road (Ultegra, 105, Tiagra) και mtb (XT, SLX, Deore) που πληρούν την γκάμα της. Στις δισκόπλακες προτείνει τις SM-RT800 και SM-RT70 από τις σειρες Ultegra και SLX αντίστοιχα.

Δισκοβραχίονας GRX

Οι δισκοβραχίονες της σειράς GRX έχουν σχεδιαστεί για να καλύψουν τις απαιτήσεις διαφορετικών στιλ οδήγησης και οδηγικών συνθηκών, διαθέτοντας αυξημένο chainline +2,5 χιλιοστά, ώστε να μεταφερθεί το σασμάν πιο έξω και να είναι συμβατό με φαρδύτερα ελαστικά (όπως απεικονίζεται στην παρακάτω φωτό).

Οι 1×11 δισκοβαχίονες RX810/600 40T και RX810 42T διαθέτουν την τεχνολογία Dynamic Chain Engagement, η οποία μορφοποιεί το σχήμα των δοντιών με τέτοιο τρόπο, ώστε να συγκρατείται η αλυσίδα σε ανώμαλες συνθήκες οδήγησης. Στην έκδοση 2×11, ο δισκοβραχίονας RX810 διαθέτει για πρώτη φορά πάτημα 48-31T – με κενό 17 δοντιών. Μαζί με τον δισκοβραχίονα RX600-11/10 με πάτημα 46-30T, προσφέρουν ικανοποιητική σχέση μετάδοσης ακόμα και για τις πιο δύσκολες ανηφόρες.

Διαθέσιμες επιλογές – βάρος
FC-RX810-1: 655 γρ.
FC-RX600-1: 753 γρ.
FC-RX810-2: 722 γρ.
FC-RX600-11: 816 γρ.
FC-RX600-10: 819 γρ.

Εμπρόσθιο ντεραγιέ GRX

Tα εμπρόσθια ντεραγιέ της σειράς GRX έχουν σχεδιαστεί με 2,5 χιλιοστά outbound, ώστε να μπορούν να υποδεχθούν ελαστικά φάρδους 42c και είναι συμβατά μόνο με τους δισκοβραχίονες της σειράς GRX.

Διαθέσιμες επιλογές – βάρος
FD-RX815 – Di2: 131 γρ.
FD-RX810: 94 γρ.
FD-RX400: 95 γρ.

Οπίσθιο ντεραγιέ GRX

Ενσωματώνοντας την τεχνολογία που πρωτοπαρουσιάστηκε το 2018 στα μοντέλα RX Ultegra, τα οπίσθια ντεραγιέ της σειράς GRX έχουν σχεδιαστεί να παρέχουν αθόρυβη, ομαλή και αξιόπιστη λειτουργία σε σκληροτράχηλο τερέν, με σύστημα που συγκρατεί σταθερή την αλυσίδα, ελαχιστοποιεί τη μετακίνηση του βραχίονα του ντεραγιέ και ενισχύει τη λειτουργία.

Οι εκδόσεις RX815 Di2 και RX810 είναι συμβατές με κασέτα 11-34T, ενώ οι εκδόσεις RX817 Di2 και RX812 μπορούν να υποδεχθούν κασέτα 11-42T.

Διαθέσιμες επιλογές – βάρος
RD-RX815/RD-RX817 – Di2: 288/322 γρ.
RD-RX810/RD-RX812: 251/264 γρ.
RD-RX400: –

Λεβιεδομανέτες STI GRX

Στη σχεδίαση των λεβιεδομανετών, ιδιαίτερη προσοχή έχει δοθεί στην εργονομία, για οδήγηση σε off road συνθήκες. Οι μανέτες διαθέτουν καμπυλωτό σχήμα και ειδικό φινίρισμα που ενισχύει την πρόσφυση.

Στην κορυφαία έκδοση ST-RX815 Di2, ο άξονας που εδράζεται η μανέτα (axis point) έχει μετακινηθεί ψηλότερα κατά 18 χιλιοστά, ώστε να δημιουργεί καλύτερο μοχλό στο πάτημά της από τα hoods.

Άλλη μία καινοτομία της Shimano είναι η δυνατότητα χειρισμού της λειτουργίας παλουκόσελου dropper από την αριστερή λεβιεδομανέτα ST-RX810-LA, όταν συνδυαστεί με μετάδοση 1×11. Το καλώδιο δρομολογείται εσωτερικά του τιμονιού και της λεβιεδομανέτας, δημιουργώντας καθαρό κόκπιτ.

Στις μηχανικές εκδόσεις 1×11 RX810 και RX600, υπάρχουν διαθέσιμες αριστερές λεβιεδομανέτες που δεν έχουν μηχανισμό αλλαγής ταχυτήτων ή χειρισμού dropper.

Διαθέσιμες επιλογές – βάρος
ST-RX815-L/R Di2: 565 γρ.
ST-RX810-L/R: –
ST-RX810-LA Left side dropper post lever: –
ST-RX600-L/R: 611 γρ.
ST-RX400-L/R (10-speed): 613 γρ.

Σύστημα πέδησης GRX

Οι υδραυλικές δαγκάνες της σειράς GRX υιοθετούν τη σχεδίαση των flatmount δαγκανών της Shimano για χρήση road, ώστε να παρέχουν υψηλά αποθέματα δύναμης και εξαιρετική προοδευτικότητα, εύκολη συντήρηση με την εξαέρωση one way bleeding και την τεχνολογία ICE στα τακάκια που, συνδυαστικά με τις δισκόπλακες SM-RT800, ενισχύει την απορρόφηση της θερμότητας.

Στην κορυφαία έκδοση RX815, οι λεβιεδομανέτες ενσωματώνουν την τεχνολογία Servo Wave – από τις μανέτες των φρένων για χρήση mtb της Shimano – η οποία ενισχύει τη δύναμη και την προοδευτικότητα.

Η μανέτα φρένου BL-RX812

 

Για όσους απαιτούν επιπλέον χειρισμό, η Shimano εξοπλίζει τη νέα σειρά GRX με τις μανέτες BL-RX812-L/R που συνδέονται στο κεντρικό υδραυλικό κύκλωμα των φρένων και τοποθετούνται στο τιμόνι, δίπλα από το λαιμό.

Διαθέσιμες επιλογές – βάρος
BR-RX810: –
BR-RX400: 143 γρ.
BL-RX812 L/R: –

Τροχοί GRX

Η σειρά GRX ολοκληρώνεται με δύο σετ τροχών, 700c και 650b (non boost), που συνδυάζουν ιδανικά το χαμηλό βάρος με την ακαμψία και την ανθεκτικότητα. Διαθέτουν σχεδίαση tubeless ready και αλουμινίου στεφάνια σχεδίασης off-set, με αυξημένο εσωτερικό φάρδος στα 21,6 χιλιοστά και προφίλ 22 χιλιοστών.

Διαθέσιμες επιλογές – βάρος
WH-RX570 700c: 1600 γρ. / ζευγάρι
WH-RX570 650b: 1540 γρ. / ζευγάρι

Η νέα σειρά Shimano GRX θα είναι διαθέσιμη από τον Ιούνιο σε μηχανικές εκδόσεις και από τον Αύγουστο σε έκδοση Di2.
Αντιπρόσωπος: Eurotrade ΕΠΕ
www.bikesworld.gr
Exit mobile version