Site icon mbike.gr

Pinarello Dogma F12: το απόλυτο αγωνιστικό «όπλο»

pinarello dogma f12

Το νέο Pinarello Dogma F12 είναι γεγονός!

Παρουσιάστηκε η νέα έκδοση του αγωνιστικού μοντέλου Dogma, το εντυπωσιακό Pinarello Dogma F12 που είναι πιο aero, πιο γρήγορο και ακόμα πιο όμορφο από το προγενέστερο!

Είναι γνωστό στον κόσμο της αγωνιστικής ποδηλασίας, πως η Pinarello κατασκευάζει παραδοσιακά τα πιο γρήγορα ποδήλατα και μετράει τις περισσότερες νίκες στο TDF – τον δυσκολότερο και πιο διάσημο ποδηλατικό αγώνα του κόσμου.

Κάθε φορά που η ιταλική εταιρεία παρουσιάζει το καινούργιο της αγωνιστικό μοντέλο, προκαλεί και κερδίζει τις εντυπώσεις τόσο με την επιβλητική σχεδίαση, όσο και με τις εφαρμοζόμενες τεχνολογίες.

Με τη δημιουργία του Dogma F12, βασικός στόχος ήταν να διατηρηθεί ο αγωνιστικός all around χαρακτήρας του προγενέστερου μοντέλου Dogma F10, με βελτιώσεις στα σημεία, ώστε να ενισχυθεί η αεροδυναμική απόδοση και η ακαμψία.

Σχεδιαστικά, το νέο Dogma F12 διαθέτει νέα σχεδίαση στο πιρούνι, καινούργιο κόκπιτ και μικρές, αλλά σημαντικές, επεμβάσεις στο πλαίσιο που το καθιστούν ακόμα πιο γρήγορο και πιο ποθητό.

Η ιταλική εταιρεία εξακολουθεί να υποστηρίζει τη χρήση συμβατικών φρένων, καθώς η χορηγούμενη ομάδα Team INEOS τα επιλέγει για τους αναβάτες της. Φυσικά, το νέο Dogma F12 πωλείται και σε έκδοση disc, όπως προστάζει η τάση της εποχής.

Με την έγκριση του Chris Froome…

O Chris Froome είναι ο πρώτος που δοκίμασε το νέο Dogma F12. Ο κορυφαίος βρετανός Grand Tourer είχε πρωτοδοκιμάσει πριν από 6 χρόνια το Dogma F8 στην ανάβαση Monte Madone στο Monte Carlo, μετέπειτα το Dogma F10 στην Etna και τώρα επέστρεψε στο Monte Carlo μαζί με τον συναθλητή του, Geraint Thomas, για να αξιολογήσουν την απόδοση του Dogma F12 και να μεταφέρουν τις απόψεις τους στους ανθρώπους της ιταλική εταιρείας.

Ο Chris Froome, πάνω στο νέο του «όπλο», τα «λέει» με τον Sir Jim Ratcliffe και τον Sir David Brailsford…

Το νέο Pinarello Dogma F12 εξοικονομεί 8 Watts!

Σε ένα καθαρόαιμο αγωνιστικό ποδήλατο, η εξοικονόμηση ενέργειας είναι το βασικότερο και μπορεί να επιτευχθεί μέσα από την αεροδυναμική σχεδίαση, τα υψηλά επίπεδα ακαμψίας και φυσικά την απορροφητικότητα και κατ’ επέκταση την άνεση που παρέχει στον αναβάτη του.

 

Οι μηχανικοί της Pinarello έδωσαν ιδιαίτερη έμφαση και στους τρεις παράγοντες. Στο κομμάτι της αεροδυναμικής, οι σχεδιαστικές βελτιώσεις του πλαισίου στην περιοχή του head tube και η νέα σχεδίαση του πιρουνιού απέφεραν μείωση του αεροδυναμικού drag σε ποσοστό 7,3%, συγκριτικά με το dogma F10.

Άλλη μία μείωση του αεροδυναμικού drag, σε ποσοστό 5%, προήλθε από τη νέα σχεδίαση TiCR που δρομολογεί τα καλώδια εσωτερικά και τη βελτιωμένη σχεδίαση του νέου, ενιαίου, κόκπιτ Talon Ultra της MOST. Στην έκδοση Disc, όλα τα καλώδια δρομολογούνται εσωτερικά του head tube και του λαιμού, ενώ στην «απλή» έκδοση δρομολογείται εξωτερικά το καλώδιο για το εμπρόσθιο φρένο.

Αυτές οι σχεδιαστικές βελτιώσεις έχουν σαν αποτέλεσμα την εξοικονόμηση 8 watts ενέργειας που ισοδυναμεί σε χρόνο με κέρδος ενός δευτερολέπτου για κάθε χιλιόμετρο, όταν ο αναβάτης κινείται με ταχύτητα 40χλμ./ώρα.

+10% πιο άκαμπτο στη μεσαία τριβή

Στον τομέα της ακαμψίας, σημαντική περιοχή αποτελεί η μεσαία τριβή, καθώς μαζί με τα chain stays, ευθύνεται για τη μεταφορά της παραγόμενης δύναμης, χωρίς απώλειες. Η βελτιωμένη σχεδίαση της μεσαίας τριβής και η αύξηση της διαμέτρου των chain stays έχουν σαν αποτέλεσμα τη βελτίωση της ακαμψίας σε ποσοστό 10%, συγκριτικά με το προγενέστερο Dogma F10. Το καλύτερο όλων είναι πως αυτή η βελτίωση δεν επέφερε αύξηση του βάρους, ενώ η εξελιγμένη τοποθέτηση του carbon βελτίωσε την απορροφητικότητα στα κάθετα χτυπήματα σε ποσοστό 10%.

Μιλώντας για carbon, το νέο Dogma F12 εξακολουθεί να κατασκευάζεται από το κορυφαίο υλικό T1100 1K της Toray, με τεχνολογία Nanoalloy.

Το Dogma F12 διατηρεί την ασύμμετρη σχεδίαση στο ψαλίδι με αυξημένη διάμετρο στα chain stays.

Βελτιωμένο σύστημα πέδησης

Και στις δύο εκδόσεις, rim brake και disc brake, η απόδοση του συστήματος πέδησης έχει βελτιωθεί. Στην πρώτη, τα μηχανικά φρένα τύπου direct mount ενισχύουν σημαντικά τη δύναμη, όπως και την αίσθηση στο φρενάρισμα, ενώ στη δισκοφρενάτη, η νέα σχεδίαση του πιρουνιού επιφέρει βελτίωση σε ποσοστό 40%, συγκριτικά με το Dogma F10.

Ταυτόχρονα, η χρήση direct mount φρένων επιτρέπει τη χρήση φαρδύτερων ελαστικών 28c. Και η έκδοση disk είναι συμβατή με 28άρια ελαστικά.

Το δισκοφρενάτο Pinarello Dogma F12 Disk στην έκδοση Team INEOS. Μία εικόνα χίλιες λέξεις…

13 μεγέθη και 208 πιθανοί συνδυασμοί

Η επίτευξη της ιδανικής θέσης οδήγησης είναι καταλυτικής σημασίας σε ένα αγωνιστικό ποδήλατο δρόμου και η Pinarello το γνωρίζει καλά. Με 13 μεγέθη πλαισίου και 16 διαφορετικά μεγέθη ενιαίου κόκπιτ της MOST, ο αναβάτης έχει στη διάθεσή του 208 πιθανούς συνδυασμούς για να επιλέξει τον καταλληλότερο.


Τιμή: αναμένεται
Αντιπρόσωπος: www.bikesworld.gr

www.pinarello.com 

 

Exit mobile version