Site icon mbike.gr

Tour Down Under 2015

Μια πρώτη γεύση

Ο Marcel Kittel της Giant-Alpecin πετυχαίνει την πρώτη του νίκη για το 2015 στον πρόλογο People’s Choice Classic, στην Αδελαϊδα.

 

Από τον Γρηγόρη Σιμιτζή

 

Τη στιγμή που ακόμα μερικοί να συνέλθουμε από τις ''κρεπάλες'' των Χριστουγέννων και της πρωτοχρονιάς, σε μια μακρινή ήπειρο, εν μέσω καύσωνα, ξεκινά η αγωνιστική περίοδος για το 2015. Στις 20 Ιανουαρίου ξεκινούν οι μάχες του World Tour, με 6 ημέρες γεμάτες δράση και πολύ όρεξη για τη νέα χρονιά στο Tour Down Under, που διεξάγεται για 17η συνεχόμενη χρονιά στην Αυστραλία.

 

Ο πρώτος γύρος της χρονιάς ξεκίνησε στην ουσία την Κυριακή 18 Ιανουαρίου, με τον πρόλογο, ''People's Choice Classic'' στην Αδελαϊδα, με τον Marcel Kittel, της Giant-Alpecin, να πετυχαίνει την πρώτη του νίκη για το 2015 σε ένα άνετο σπριντ, απέναντι στους Juan Jose Lobato (Movistar) και Woutet Wippert (Drapac), μετά από 51 χιλιόμετρα αγώνα σε κυκλική διαδρομή στο κέντρο της πόλης.

 

Ο αγώνας ανοίγει επισήμως την αυλαία του World Tour, την Τρίτη 20 Ιανουαρίου, με 6 ετάπ και τη διαδρομή του γύρου να έχει αλλάξει αρκετά τα τελευταία χρόνια, από την εποχή που απευθυνόταν σε σπριντέρ, χωρίς να μην αφήνει περιθώρια στους γρηγορότερους να πρωταγωνιστήσουν στον αγώνα. Το ενδιαφέρον σίγουρα είναι στραμμένο στον Cadel Evans, καθώς επέλεξε να κλείσει την πλούσια καριέρα του, ως αθλητής στην ποδηλασία δρόμου, μέσα στο χώρα του. Η απουσία του Simon Gerrans, του νικητή του Down Under για το 2014, λόγω της σπασμένης κλείδας του, κάνει τον αγώνα ακόμη πιο απρόβλεπτο και με περισσότερο ενδιαφέρον.

 

Η διαδρομή

 

2 ημέρες μετά τον πρόλογο της Κυριακής στην Αδελαΐδα, ο πρώτος WorldTour αγώνας της χρονιάς ξεκινά την Τρίτημ με ένα ετάπ στην πλειοψηφία των διαδρομών του επίπεδο, 132.6 χιλιομέτρων, από την Tanunda στο Campbelltown όπου εκεί θα δούμε λογικά πάλι τον Marcel Kittel να περνά πρώτος τη γραμμή του τερματισμού. 

 

Το δεύτερο στάδιο 150,5 χιλιομέτρων ξεκινά από το Unley και καταλήγει στο Stirling, με τερματισμό σε ανηφόρα. Χωρίς όμως να υπάρχει ιδιαίτερα σοβαρή κλίση, είναι πιθανό να δούμε εκτός από τους διεκδικητές της γενικής, που κυνηγούν και τα μπόνους δευτερόλεπτα στον τερματισμό, να βγαίνει νικητής του 2ου ετάπ μέσα από κάποιο μαζικό σπριντ τερματισμού.

 

Στο 3ο ετάπ κάνει για πρώτη φορά την εμφάνισή της στο αυστραλιανό γύρο μια απότομη και με μεγάλη κλίση ανάβαση, μέσης κλίσης 10%, για 1.2 χιλιόμετρα, στον τερματισμό της Paracombe. Στα 143.2 χιλιόμετρα της διαδρομής, θα δούμε από πολύ νωρίς και σχεδόν σίγουρα, από την εκκίνηση στο Norwood, πολλά ξεκολλήματα, με τους σπεσιαλίστες της ανάβασης να προσπαθούν να επωφεληθούν μία από τις λίγες ευκαιρίες τους, μέσα στις 6 αυτές μέρες για να πάρουν σαφή προβάδισμα στη γενική. 

 

Στο 4ο ετάπ, καλύπτονται 144,5 χιλιόμετρα από το Glenelg στο Mt. Barker, με τον τερματισμό να δίνεται σε ευθεία. Κανένα ενδιαφέρον μάλλον στο ετάπ για τη μάχη της GC, καθώς οι διεκδικητές της θα φυλάνε τα πόδια τους για την ανηφόρα στο Wilunga Hill του 5ου ετάπ, με τους σπριντέρ να έχουν ακόμη μια ευκαιρία να αναδειχθούν ή κάποιον αθλητή να προσπαθήσει να πάρει τη νίκη από ένα ξεκόλλημα.

 

Το 5ο ετάπ του TDU, είναι παραδοσιακά το ''βασιλικό'' του αγώνα, όπου κρίνεται και παραδοσιακά ο νικητής του πρώτου γύρου της χρονιάς. Από το McLaren Vale μέχρι το Wilunga Hill, διανύονται 151.5 χιλιόμετρα, με την αγωνία να κορυφώνεται στα 3 τελευταία χιλιόμετρα του Wilunga Hill, με τη μέση κλίση στη διάσημη ανηφόρα να βρίσκεται στο 7%.

 

Το έκτο και τελευταίο ετάπ, είναι ένα 90 χιλιομέτρων circuit, στην καρδιά της Αδελαΐδας, με τους σπρίντερ του γύρου να λύνουν τις διαφορές τους για τελευταία φορά στον πρώτο αγώνα της χρονιάς.

 

Ανεξάρτητα από το προφίλ της διαδρομής κάθε ετάπ, είναι σημαντικό για τους διεκδικητές της γενικής να είναι κοντά σε κάθε τερματισμό του Tour Down Under οι διεκδικητές, καθώς η έλλειψη βουνών και η ύπαρξη μπόνους δευτερολέπτων κάνει τη μάχη του τερματισμού κρισιμότερη.

 

ΤΑ ΦΑΒΟΡΙ ΚΑΙ ΟΙ ΠΡΩΤΑΓΩΝΙΣΤΕΣ

 

Ο νικητής του περασμένου έτους, Simon Gerrans, όπως προαναφέραμε έσπασε δυστυχώς την κλείδα του το Δεκέμβριο σε προπόνηση και δεν μπορεί να επαναλάβει την εντυπωσιακή απόδοση που είχε. Αντίθετα, ο Cadel Evans που τερμάτισε δεύτερος πέρυσι, έχει στόχο να κερδίσει το πρώτο του τίτλο του στο Tour Down Under στην τελευταία του προσπάθεια.

 

Παίρνωντας εκκίνηση με καρφιτσωμένο στην πλάτη του το νούμερο 1, ο Evans θα έχει μαζί του -εκτός από όλη την Αυστραλία- μία μεγάλη και δυνατή υποστήριξη από την ομάδα του, τη BMC. Ειδικά από τους συμπατριώτες του Rohan Dennis, ο οποίος και ο ίδιος είναι ικανός να διεκδικήσει το TDU, αλλά και δεύτερο πλάνο της BMC αν πάει κάτι στραβά με τον Evans, και τον U23 παγκόσμιο πρωταθλητή στο time trial, Campbell Flakemore, που τερμάτισε τέταρτος στο Αυστραλιανό εθνικό πρωτάθλημα δρόμου, που πραγματοποιήθηκε στις αρχές του Γενάρη.

Ο Evans έχει δυνατό σπριντ και μπορεί να βγει μπροστά από ένα γκρουπ. Αν καταφέρει να διεκδικήσει μια θέση στο 2ο ετάπ στο Stirling, όπως το έχει κάνει και παλιότερα, θα είναι μια πολύ καλή αρχή, ειδικά λόγω των μπόνους δευτερολέπτων.

 

 Παρά τις ευχές μας όμως και τις ελπίδες του ίδιου και των συμπατριωτών του, δεν θα είναι εύκολο για τον πρώτο Αυστραλό νικητή του Γύρου Γαλλίας το 2011 και βετεράνου πλέον να κερδίσει το φετινό Tour Down Under.

Ο Richie Porte κατά τα προγνωστικά είναι το μεγάλο φαβορί. Πέρυσι, παρά την εξαιρετική του απόδοση στο Willunga Hill, όταν πραγματοποίησε την επίθεσή του, είχε χάσει πολύτιμα δευτερόλεπτα στο πρώτο ετάπ, χάνοντας κάθε ελπίδα για νίκη. Φέτος ο Porte, παρά τη μέτρια έως κακή περσινή χρονιά για τον ίδιο αλλά και για τη SKY, φαίνεται κατά πολύ ισχυρότερος και έτοιμος. Κερδίζοντας πρόσφατα το εθνικό πρωτάθλημα στην ατομική χρονομέτρηση δρόμου, ο Porte έδειξε πως είναι έτοιμος να αποδείξει την αξία του φέτος. Αν αποφύγει πτώσεις, και οποιαδήποτε άλλα προβλήματα, είναι σχεδόν σίγουρο πως κανείς δε θα μπορέσει να τον ακολουθήσει στις σύντομες αλλά αρκετές για τη ζημιά αναβάσεις. Η Team SKY, κατεβάζει μια πολύ ισχυρή ομάδα για την υποστήριξή του, με Pete Kennaugh και Geraint Thomas να είναι τα δυνατά χαρτιά του. 

 

Πέραν των δύο Αυστραλών, που μονοπωλούν μέχρι στιγμής τα προγνωστικά, ικανός αλλά και πρόθυμος να πάρει το γύρο είναι και ο Tom Dumoulin. Ο νεαρός Ολλανδός, μέλος πλέον της Giant-Alpecin, έχοντας ήδη μια εξαιρετική περσινή σεζόν, παρότι δεν είναι χαρισματικός ανηφορίστας, χάριν των γρήγορων τερματισμών του, αλλά και την ικανότητα να ξεφύγει από το γκρουπ διατηρώντας τη διαφορά, είναι ακόμη ένας αναβάτης για την κορυφή της γενικής κατάταξης, ικανός να μαζέψει αρκετά μπόνους δευτερόλεπτα κατά τη διάρκεια του γύρου, που αυξάνουν τις πιθανότητές του να βρεθεί στο βάθρο του τερματισμού.

 

Μία ομάδα με μεγάλες πιθανότητες και 2 βασικές επιλογές, είναι η Cannondale-Garmin. Ryder Hesjedal και Alex Howes είναι δύο εκλεκτοί all-rounder αναβάτες, που θα μπορούσαν να φέρουν καλά αποτελέσματα και στα 6 στάδια. Όμως ο ιδανικότερος για την ομάδα του, και για τον αγώνα είναι ο Alex Howes, που όπως δήλωσε έχει αφήσει ανοιχτούς λογαριασμούς με το βάθρο του αγώνα έχοντας τερματίσει στην πέμπτη θέση για το 2014. 

 

Από τις υπόλοιπες ομάδες, οι αναβάτες που μπορούν να βρεθούν ψηλά στη γενική και έτοιμοι να αρπάξουν οποιαδήποτε ευκαιρία δοθεί μέσα στον αγώνα, είναι ο Tiago Machado για την Katusha, ο Michael Rogers για την Tinkoff-Saxo, ο Adam Hansen για τη Lotto-Soudal, και ο Leon Sanchez για λογαριασμό της Astana που θέλει να επαναλάβει την νίκη του όπως το 2005 στη διοργάνωση.

 

Στα ετάπ ευθείας, όπως και στο τελευταίο ετάπ κυκλικής διαδρομής, είναι σχεδόν δεδομένο πως κυρίαρχος θα είναι ο Marcel Kittel, έχοντας όμως απέναντί του πολύ γρήγορους αναβάτες όπως είναι οι Ιταλοί, Giacomo Nizzolo της Trek Factory Racing και Roberto Ferrari της Lampre-Merida και οι Αυστραλοί, Mark Rensaw της Etixx-Quick Step και ο Heinrich Haussler της IAM Cyclingμ που θα τρέξει τον πρώτο του αγώνα με τα χρώματα του πρωταθλητή Αυστραλίας, το έργο του Γερμανού δε θα είναι και τόσο εύκολο.

 

ΓΙΑΤΙ ΝΑ ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΗΣΩ ΤΟ TDU;

 

Αν και ουσιαστικά δε χρειάζονται λόγοι για να πειστεί κάποιος να παρακολουθήσει τον πρώτο αγώνα της χρονιάς, αν και από τη χώρα μας και την Ευρώπη που η διαφορά ώρας αγγίζει και ξεπερνά τη μία ημέρα δυσκολεύει την κατάσταση, αξίζει να ξενυχτήσουμε για 6 ημέρες μια και είναι η τελευταία φορά που βλέπουμε τον Cadel Evans να αγωνίζεται! Αυτό και μόνον από αγωνιστικού ενδιαφέροντος μου αρκεί. Από την άλλη είναι η πρώτη φορά που οι ομάδες παρουσιάζουν τα νέα τους ποδήλατα, τις νέες τους εμφανίσεις και εξοπλισμό, ενώ έχει καθιερωθεί σε αυτόν το γύρο να δοκιμάζονται και να παρουσιάζονται πρωτότυπα εξαρτήματα στους εξοπλισμούς των ποδηλάτων, δίνοντάς μας ιδέες και εικόνες για το τι θα φορεθεί στο μέλλον στα ποδηλατά μας.

 

Exit mobile version