Site icon mbike.gr

Τα e scooters μειώνουν το χρόνο μετακίνησης στις πόλεις

e scooters

Έρευνα στη Μεγάλη Βρεταννία δείχνει πως το micromobility είναι η λύση

Τα e scooters και τα ποδήλατα αποτελούν τον πιο γρήγορο τρόπο μετακίνησης για τις μικρές αποστάσεις στις πόλεις, αποδεικνεύει  έρευνα που ολοκληρώθηκε πρόσφατα στη Μεγάλη Βρετανία

Το 69% των διαδρομών που πραγματοποιούνται καθημερινά με αυτοκίνητο θα μπορούσαν να γίνονται πιο γρήγορα με e scooter ή με ποδήλατο, αποδεικνύει ή έρευνα που ολοκληρώθηκε πρόσφατα στο Μάντσεστερ.

Αυτό προέκυψε ύστερα από την ανάλυση… τρισεκατομυρίων δεδομένων από συσκευές τοποθετημένες σε αυτοκίνητα αλλά και από κινητά τηλέφωνα, GPS και τα στοιχεία από τις εταιρείες bike sharing.

 

Ποδήλατα και e scooters πιο γρήγορα από αυτοκίνητα

Με μέση ταχύτητα 19 χλμ/ώρα, τα e scooters και τα ποδήλατα, πραγματοποιούν το “τελευταίο χιλιόμετρο” γρηγορότερα από τα αυτοκίνητα, σε τέσσερις μεγάλες πόλεις: το Μάντσεστερ, τη Γλασκώβη, το Λονδίνο και το Σέφιλντ.

Και, παρόλο που το Μάνστεστερ δεν έχει ακόμη “υποκύψει” στην επέλαση των e scooters, ο δήμαρχός του, Andy Burnham, δηλώνει αποφασισμένος να διπλασιάσει τη χρήση του ποδηλάτου στα επόμενα χρόνια επενδύοντας στο micro mobility και έπειτα να την… διπλασιάσει ξανά!

Το πρόγραμμα των 160 εκ. λιρών με το όνομα “Beelines”, προβλέπει τη δημιουργία χιλιάδων χιλιομέτρων, συνδεόμενων ποδηλατοδρόμων – ολλανδικού τύπου και προδιαγραφών – αλλά και διαπλάτυνση πεζοδρομίων και δημιουργία νέων, με στόχο την αποσυμφόρηση της πόλης από τα αυτοκίνητα.

Ο Trevor Reed, αναλυτής δεδομένων κυκλοφορίας και συντάκτης της παραπάνω μελέτης, δήλωσε στο “Cities Today” πως: “Οι πόλεις πρέπει να αρχίσουν να αντιμετωπίζουν το micro mobility όχι ως καινοτομία αλλά ως τον πιο αποτελεσματικό τρόπο να μετακινούνται οι πολίτες στις πόλεις.

Προς το παρόν όμως, η νομοθεσία αλλά και η ενημέρωση των πολιτών γύρω από το θέμα, δεν επιτρέπει κάτι τέτοιο”.

Ειδικά στη Μεγάλη Βρεταννία, είναι ακόμη παράνομο να χρησιμοποιείς  e scooters στους δρόμους αλλά και τα πεζοδρόμια, παρόλο που έως πρόσφατα – και πριν το θάνατο ενός χρήστη e scooter στο Λονδίνο – δεν είχε ενεργοποιηθεί η απαγόρευση αυτή. Και ήδη γίνονται όλες οι απαραίτητες ενέργειες ώστε να ρυθμιστεί το θέμα της χρήσης των e scooters από τον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας της Μεγάλης Βρετανίας, καθώς είναι προφανές πως τα e scooters μπορεί να αποτελέσουν μια λύση στο κυκλοφοριακό.

Στις περισσότερες Ευρωπαϊκές χώρες από την άλλη, υπάρχουν προσπάθειες ρύθμισης του τρόπου ένταξης των e scooters στην κυκλοφορία χωρίς την απαγόρευσή τους καθώς είναι προφανές πως αυτά θα μπορούσαν να βοηθήσουν με πολλούς τρόπους στη μείωση του χρόνου μετακίνησης των πολιτών και την αποσυμφόρηση των κέντρων των πόλεων.

 

Με ένα ποδήλατο, η ζωή στην πόλη γίνεται πιο εύκολη και, κυρίως, πιο ευχάριστη!

 

Οι οδηγοί χάνουν 178 ώρες το χρόνο στην κίνηση!

Το 2018, σύμφωνα με την ίδια έρευνα, οι οδηγοί στη Μεγάλη Βρετανία έχασαν 178 ώρες κολλημένοι στην κίνηση!

Η έρευνα έδειξε επίσης ότι οι αποστάσεις που καλύπτουν καθημερινά όσοι μετακινούνται στις πόλεις της Μεγάλης Βρετανίας είναι σημαντικά μικρότερες από εκείνες των οδηγών στις ΗΠΑ, κάτι που οδηγεί και σε μεγαλύτερα μποτιλιαρίσματα στα κέντρα των πόλεων.

Σε μια άλλη έρευνα, αποδείχτηκε ότι περίπου το 1/3 των ιδιοκτητών αυτοκινήτων, δεν μετακινούν τα αυτοκίνητά τους πάνω από δύο φορές την ημέρα.

Η ανάλυση των δεδομένων 21.000 μετακινούμενων στην Ευρώπη και τις ΗΠΑ, εξέτασε τη συμπεριφορά και τις συνήθειες πολιτών από εννέα χώρες – Γαλλία, Ισπανία, Γερμανία, ΗΠΑ, Ολλανδία, Νορβηγία, Φινλανδία και Σουηδία.

 

 

Ανάμεσα στα ευρήματα αξίζει να σημειώσουμε:

Είναι σημαντικό να προσπαθήσουμε να κατανοήσουμε καλύτερα το πώς έχουν διαμορφωθεί οι ανάγκες αλλά και οι συνήθειες των πολιτών στις σύγχρονες πόλεις και να σχεδιάσουμε με βάση τα ευρήματα αυτά τις πόλεις της επόμενης ημέρας. Γιατί, ένα είναι βέβαιο, στις σύγχρονες πόλεις η προτεραιότητα δεν πρέπει να δίνεται στο αυτοκίνητο αλλά στους πολίτες.

Exit mobile version