Site icon mbike.gr

Ο “Μεγάλος Περίπατος” είναι μια “Μεγάλη Ευκαιρία”

Μεγάλος περίπατος

Ο “Μεγάλος Περίπατος” είναι μια “Μεγάλη Ευκαιρία” όχι μόνο για την Αθήνα αλλά για την Ελλάδα

Η απόφαση για τη δημιουργία του “Μεγάλου Περίπατου” της Αθήνας η οποία ψηφίστηκε με τη διαδικασία του κατεπείγοντος από το Δημοτικό Συμβούλιο της πόλης, αποτελεί μια τεράστια ευκαιρία για την πόλη και, πιο σωστά, για τη χώρα!

Η… εξυπνάδα της πρότασης βασίζεται ακριβώς στην απλότητά της: διατηρώντας την τάση στο σύγχρονο σχεδιασμό πόλεων αλλά και με πλήρη επίγνωση της ελληνικής πραγματικότητας, ο Δήμαρχος και οι συνεργάτες του προτείνουν ένα “πιλοτικό” έργο που μπορεί να έχει άμεση εφαρμογή – δηλαδή να γίνει σε ένα μήνα από σήμερα – και να αξιολογηθεί στην πράξη από τους πολίτες.

Ένα έργο για το οποίο η δημόσια διαβούλευση θα γίνει επί πραγματικών στοιχείων – αφού το έργο θα λειτουργεί – και ταυτόχρονα δεν θα “γκρεμιστεί” η πόλη για να δούμε αλλαγές.

Αν διακρίνετε έναν ενθουσιασμό στα γραφόμενα, είναι ακριβώς επειδή υπάρχει!

Είναι η πρώτη φορά έως σήμερα που βλέπω μια πρόταση εφικτή, ολοκληρωμένη, που λαμβάνει σοβαρά υπόψη τη δημόσια συγκοινωνία, εμπεριέχει αριθμούς και μετρήσεις που αφορούν την πιθανή όχληση της πόλης και έχει συμπεράσματα.

Και επιπλέον, δεν αποτελεί ένα έργο φαραωνικού χαρακτήρα αλλά μια πρόταση που ουσιαστικά έρχεται να βάλει την αλλαγή στη ζωή μας με τον πιο απλό τρόπο. Μια πρόταση που θα επιτρέψει σε χιλιάδες πολίτες να βγουν στους δρόμους και να περπατήσουν στο ιστορικό κέντρο, θα κάνει το κέντρο της πόλης προορισμό για χιλιάδες ποδηλάτες και – με δεδομένη τη σύνδεση κέντρου – παραλίας μέσω του ποδηλατοδρόμου “Γκάζι – Φάληρο”, προτείνει μια διέξοδο προς το θαλάσσιο μέτωπο της πόλης.

 

Οι προτάσεις:

Οι προτάσεις, όπως παρουσιάστηκαν από τον καθηγητή Γιώργο Γιαννή, είναι σαφείς και συγκεκριμένες και λαμβάνουν υπόψη τους πυλώνες της βιώσιμης κινητικότητας από τη μια – περπάτημα, δημόσια συγκοινωνία, ποδήλατο – αλλά και την υπάρχουσα πραγματικότητα της πόλης από την άλλη – αυτοκίνητο και μοτοσυκλέτες.

  1. Δρόμοι ελεύθεροι από ΙΧ θα γίνουν οι οδοί: Αθηνάς, Ερμού από πλ. Ασωμάτων, Βασ. Όλγας, Ηρώδου Αττικού, Μητροπόλεως (εξαιρούνται τα οχήματα τροφοδοσίας και έκτακτης ανάγκης αλλά και εξυπηρέτησης πολιτών)
  2. Περιοχή ελεύθερη από αυτοκίνητα θα γίνει όλη η περιοχή της Πλάκας (εξαιρούνται τα οχήματα τροφοδοσίας και έκτακτης ανάγκης αλλά και εξυπηρέτησης πολιτών)
  3. Το Εμπορικό Τρίγωνο γίνεται περιοχή ελεύθερη από ΙΧ (εξαιρούνται τα οχήματα τροφοδοσίας και έκτακτης ανάγκης αλλά και εξυπηρέτησης πολιτών)
  4. Στην Πανεπιστημίου υλοποιείται σημαντική ανάπλαση όπου θα υπάρχουν 2 λωρίδες αυτοκινήτων, 1 λεωφορειολωρίδα και 1 λωρίδα ποδηλάτων. Ταυτόχρονα θα υλοποιηθεί σημαντικά διαπλάτυνση πεζοδρομίων.
  5. Στο Σύνταγμα γίνεται διαπλάτυνση πεζοδρομίων

 

Η νέα όψη της Πανεπιστημίου

Β΄Φάση:

Σε δεύτερη φάση προβλέπεται:

  1. Η ανάπλαση τριών πλατειών του κέντρου: Πλ. Θεάτρου, Πλ. Δικαιοσύνης, Πλ. Κοραή
  2. Σύνδεση του Περιπάτου με Κεραμεικό και Ακαδημία Πλάτωνος
  3. Επέκταση της παρέμβασης στην Πατησίων, ως την Πλ. Αιγύπτου και σύνδεση του Περιπάτου με το Αρχαιολογικό Μουσείο

 

Το έργο σε αριθμούς:

Οι αλλαγές θα επιφέρουν:

  1. Αύξηση των λεωφορειολωρίδων κατά 1.9 χλμ
  2. Αύξηση κατά 45% της ταχύτητας των ΜΜΜ σε Πανεπιστημίου και Ακαδημίας
  3. Αναπλάσεις σε οδικά τμήματα μήκους 6.3 χλμ
  4. Εκτιμώμενη αύξηση μετακινήσεων με ΜΜΜ κατά 7.5%
  5. Δημιουργία ποδηλατοδρόμου στην Πανεπιστημίου
  6. Απόδοση σχεδόν 50.000 τμ δημόσιου χώρου στους πολίτες

 

 

 

Τα ουσιαστικά πλεονεκτήματα:

 

 

Ο ρόλος του ποδηλάτου σημαντικός στο έργο αλλά υπάρχουν ακόμη ερωτήματα που πρέπει να απαντηθούν

Ερωτήματα που πρέπει να απαντηθούν:

  1. Πώς θα γίνει τυπικά η ένταξη του ποδηλάτου στις πεζοδρομημένες περιοχές, με δεδομένο πως σύμφωνα με τον ΚΟΚ οι πεζόδρομοι είναι αποκλειστικά για χρήση πεζών
  2. Πώς θα γίνει σύνδεση του κεντρικού ποδηλατόδρομου με τις γειτονιές
  3. Τι άλλες υποδομές θα υλοποιηθούν για το ποδήλατο (θέσεις στάθμευσης ποδηλάτου κλπ.)

 

 

 

 

 

Ένα μικρό βήμα για την Αθήνα ένα τεράστιο βήμα για τη βιώσιμη κινητικότητα

Ανεξαρτήτως πολιτικών πεποιθήσεων, σκοπιμοτήτων και… έμφυτης διάθεσης γκρίνιας, το έργο είναι έξυπνο! Είναι ουσιαστικό, είναι γρήγορο, είναι ασφαλές, είναι ενδιαφέρον.

Και αποτελεί μια ευκαιρία, για όλους εμάς που ενδιαφερόμαστε για το ποδήλατο, για το περπάτημα, για την πόλη καθώς φέρνει στο επίκεντρο των συζητήσεων το ζητούμενο: ποδήλατο, περπάτημα και δημόσια συγκοινωνία για μια καλύτερη πόλη.

Θα μπορούσε να είχε γίνει καλύτερο; Ίσως. Μεγαλύτερο, σίγουρα. Πιο ολοκληρωμένο; Μπορεί.

Όμως όλα αυτά είναι υποθέσεις κι εδώ έχουμε ένα έργο που θα γίνει σε ένα μήνα λαμβάνοντας υπόψη σημαντικούς παράγοντες και έχοντας ήδη μελετήσει σενάρια πιθανής όχλησης στην πόλη.

Τα οποία τελικά, όπως γίνεται πάντα, δείχνουν πως η όχληση όχι μόνο δεν θα είναι σημαντική αλλά θα είναι… αρνητική!

Είμαστε λοιπόν 100% υπέρ της ανάπλασης και θα σταθούμε δίπλα – με όποιον τρόπο μπορούμε – σε αυτή την προσπάθεια. Που σημαίνει πως θα είμαστε ταυτόχρονα και αυστηροί κριτές σε κάθε της βήμα.

Οι δικές μας προτάσεις:

Η πρότασή μας, προς το παρόν, επικεντρώνεται στο εξής: αφήστε τους γκρινιάρηδες και μίζερους να γκρινιάζουν και πάρτε, από σήμερα, τα ποδήλατά σας και βγείτε στο κέντρο. Δείξτε πως ο «Μεγάλος Περίπατος» είναι έργο σημαντικό για το μέλλον της πόλης και πως το έχουμε ανάγκη.

Ας δείξουμε όλοι μαζί πως είμαστε εδώ και το περιμένουμε!

Exit mobile version